Undervisning og supervision af personale på botilbud
Vi har erfaret, at det ofte er de samme problemstillinger, medarbejdere på botilbud støder ind i, om de er sundhedsfagligt/pædagogisk uddannede eller ej. Med vores erfaring fra rehabiliteringsforløb på botilbud, samt fra sengeafsnit i psykiatrien med de mest syge borgere har vi valgt at præsentere et sammenhængende tilbud om undervisning og supervision.
Forløbet er tænkt som 2-3 årlige temadage, hvor der vil blive undervist i et emne. Ind imellem temadagene vil vi foretage supervision af de grupper, folk arbejdede i på temadagen. Det giver medarbejderne mulighed for at tage læringen med, bruge den, reflektere over den ved supervision og dermed få den bedre integreret i det daglige arbejde.
Emner der undervises i vil være forråelse/selvskade/splitting af medarbejdergruppen/autisme (pædagogisk tilgang) samt lav begavelse – pædagogisk tilgang (ikke mental retardering).
Til temadage er undervisningen i udgangspunktet 3 timer. Således, at i kan have to hold personaler, der kan komme igennem programmet på en dag. Der er indledende teori, herefter er det case og gruppebaseret med anvendelse af teoretiske begreber.
Som botilbud sikrer det jeres personale faglig udvikling og læring under trygge rammer.
Vores tilbud stiler efter at sikre en yderligere professionalisering (højere faglighed), forståelse af borgeren, forståelse af egne reaktioner samt mindske turnover af jeres medarbejdere.
Vores formaliserede samarbejde viser kommunerne, at i tager faglige standarder, professionel adfærd og medarbejdernes velvære alvorligt.
Undervisningen varetages i udgangspunktet af den samme (læge eller psykolog), der kommer til at kende personalet og jeres botilbud godt. Alle vores undervisere har terapi erfaring, hvilket sikrer, at supervisionen har høj faglig kvalitet, og foregår på en måde hvor medarbejdere kan kommunikere frit.